پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار خانگی مقابل پاختاکور ازبکستان متوقف شد تا کارش برای صعود به مرحله حذفی لیگ نخبگان آسیا سخت شود.

به گزارش مشرق، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و پاختاکور از ساعت ۱۹:۳۰ در چارچوب هفته دوم لیگ نخبگان آسیا در ورزشگاه شهر قدس تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک - یک به اتمام رسید.

پرسپولیس با تک گل علی علیپور در دقیقه یک در نیمه نخست پیروز شد. در ادامه دراگان چران توانست دروازه گندوز را باز کند و کار را به تساوی بکشاند.

فیلم/ خلاصه دیدار پرسپولیس ۱ - ۱ پاختاکور ازبکستان

عبدالله جمالی با کمک‌های علی تی چراک و سعود الشمالی از کویت قضاوت مسابقه را برعهده داشتند.

پرسپولیس در شرایطی به پا به این مسابقه گذاشت که در هفته اول برابر الاهلی عربستان با وجود انجام بازی قابل‌قبول، شکست خورد و برای اولین برد در آسیا به مصاف پاختاکور رفت. در سوی دیگر پاختاکور هم شرایطی مشابه پرسپولیس داشت و این تیم ازبکستانی هم با شکست برابر الوصل امارات در هفته اول، لیگ نخبگان را با باخت آغاز کرد.

پرسپولیس بازی را طوفانی آغاز کرد و پاس پشت پای وحید امیری روی کرنر کوتاه فرشاد احمدزاده در محوطه شش قدم به علیپور رسید و مهاجم پرسپولیس با یک ضربه بغل پا توپ را به تور دروازه پاختاکور چسباند.

توقف پرسپولیس زیر باران؛ نمایش دور از انتظار شاگردان گاریدو

توقف پرسپولیس زیر باران؛ نمایش دور از انتظار شاگردان گاریدو

در ادامه اگر چه پاختاکور برای جبران گل خورده سعی در فشار روی دروازه پرسپولیس داشت اما قرمزها، تیم برتر میدان بودند. در اولین موقعیت پاختاکور، ضربه سر دراگان چران از کنار دروازه به بیرون رفت. در ۲۰ دقیقه پایانی بازی فشار پاختاکور بیشتر شد و جدی‌ترین صحنه بازی پس از گل پرسپولیس در دقیقه ۲۴ ثبت شد و شوت علیجانوف از پشت محوطه را از الکسیس گندوز از زیر طاق دروازه بیرون کشید و به کرنر فرستاد تا هواداران پرسپولیس نفس راحتی بکشند.

۲ دقیقه بعد باز هم پاختاکور صاحب موقعیت شد اما ضربه سر جورازیف در محوطه شش قدم روی سانتر ارسالی از چپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

در سوی دیگر پرسپولیس هم با ارائه یک فوتبال رو به جلو به دنبال افزایش گل‌های زده بود. در دقیقه ۳۴، امیری روی یک پاس عمقی و پشت دفاع با دروازه‌بان پاختاکور تک به تک شد اما ضربه آرام کاپیتان پرسپولیس را نازاروف دفع کرد تا این فرصت گلزنی از دست برود. در دقیقه ۳۶ باز هم این پرسپولیس بود که صاحب موقعیت شد و ضربه ایستگاهی ارسالی فرشاد احمدزاده با ضربه سر مدافع پاختاکور در محوط شش قدم می‌توانست تبدیل به یک گل به خودی شود که توپ را دروازه‌بان ازبکستانی جمع کرد. در ادامه شوت احمدزاده در دقیقه ۴۲ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

توقف پرسپولیس زیر باران؛ نمایش دور از انتظار شاگردان گاریدو

فشار پاختاکور در دقایق پایانی بیشتر شد و در دقیقه ۴۴ اشتباه گندوز و رها شدن توپ از دست او، یک موقعیت خطرناک را نصیب پاختاکور کرد اما ضربه بازیکن این تیم با بی‌دقتی از کنار دروازه به بیرون رفت.در نهایت نیمه اول با برتری یک بر صفر پرسپولیس مقابل پاختاکور به پایان رسید.

نیمه دوم را پاختاکور هجومی‌تر آغاز کرد و با نفوذ از جناحین و شوت‌های پشت محوطه جریمه به دنبال جبران گل خورده بود. در دقیقه ۵۴ شوت علیجانوف که در این مسابقه خطرناک نشان می‌ داد از کنار دروازه به بیرون رفت. حملات پاختاکور در دقیقه ۵۹ به نتیجه رسید و دراگون چران که با پاس به عقب خوجایف صاحب توپ شده بود، با یک شوت محکم از روی خط عرضی محوطه جریمه، توپ را وارد دروازه پرسپولیس کرد تا نتیجه مسابقه یک - یک شود.

در ادامه پرسپولیس با خارج شدن از زیر لاک دفاعی، رو به جلوتر به بازی ادامه داد، با این حال پاختاکور هم روی ضدحملات خطرناک نشان می‌داد. با وجود فشار پرسپولیس اما دفاع هماهنگ پاختاکور سبب شد تا قرمزها کمتر صاحب موقعیت جدی گلزنی شود.

در نهایت پرسپولیس و پاختاکور در روزی که شاگردان کارلوس گاریدو نمایش ناامیدکننده‌ای داشتند، به تساوی یک - یک رسیدند. پرسپولیس و پاختاکور با این تساوی در پایان هفته دوم لیگ نخبگان یک امتیازی شدند.

پرسپولیس در ادامه لیگ نخبگان، دوشنبه ۳۰ مهر در هفته سوم این مسابقات، در دوحه میزبان السد است.

ترکیب اولیه پرسپولیس:

الکسیس گندوز، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، ایوب العملود، میلاد محمدی، مسعود ریگی، محمدخدابنده‌لو، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، وحید امیری و علی علیپور

سرمربی: کارلوس گاریدو

ترکیب اولیه پاختاکور :

نازاروف، علیجانوف، ازمددینوف، عبدالله‌اف، حمرالیف، ادهمزادوف، بوریف، صابرخوجایف، حمداموف، جورازیف و چران

مربی: کمال‌الدین تاجی‌اف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس